Profesorul Marcelo Giglio de la Haute École Pédagogique BEJUNE a susţinut sâmbătă, 15 octombrie 2016, la invitaţia Centrului Syene pentru Educaţie şi cu sprijinul Fundaţiei pentru Dezvoltarea Societăţii Civile, un workshop despre creativate şi colaborare în clasă la care au participat profesori care predau în ciclul primar şi gimnazial. În cadrul workshop-ului a fost prezentată metoda PIO (Predicting, Implementing, Observing) şi tehnicile de realizare a unei secvenţe pedagogice flexibile. Profesorul Giglio, în dubla calitate de profesor şi cercetător, a explicat provocările cu care s-a confruntat la clasă în aplicarea metodei PIO, beneficiile metodei şi experienţele avute în Elveţia, Canada, Brazilia şi Argentina.
Marcelo Giglio este profesor si director de proiecte de cercetare la Înalta Şcoală Pedagogică Bejune și lector la Institutul de Psihologie și Educație a Universității din Neuchatel , Elveția. Autor a trei cărți și numeroase articole în diferite limbi, Giglio este cunoscut în cercurile educaționale pentru lucrările sale privind colaborarea reflexivă și creativă în clasă, relația profesor- elevi în contexte care stimulează creativitatea și schimbările în formarea profesională continuă a cadrelor didactice. El întruchipează combinația rară de cercetător educațional, teoretician cu experiență școlară și formator .
Centrul Syene pentru Educaţie (CSE) este un centru de analiză şi politici publice în domeniul educaţiei.