In data de 09.12.2020, Centrul Syene pentru Educație în colaborare cu Asociația “Ține de Noi” și Fundația Hanns Seidel – România a organizat dezbaterea publică ”Digitalizarea educației din România – Educația digitală pe întreg parcursul vieții” în cadrul căreia s-a discutat despre îmbunătățirea competențele digitale ale adulților. Propunerile primite în cadrul dezbaterii vor fi integrate în raportul grupului de lucru “Educație digitală pe întreg parcursul vieții”.
În octombrie 2020, Ministerul Educației și Cercetării a lansat un proces de consultare privind Strategia privind digitalizarea educației din România 2021 – 2027 – SMART-Edu. Având în vedere rezultatele proiectului EDUPOL, Cristian Ducu a fost invitat de Ministerul Educației și Cercetării să conducă grupul de lucru “Educație digitală pe întreg parcursul vieții”:
- Accesul la tehnologie nu înseamnă incluziune socială și economică. Dotarea cu echipamente a unor categorii sociale defavorizate trebuie sa vină la pachet cu programe de formare de competențe digitale, cu oportunități de dezvoltare personală și profesională, dar și cu programe de dezvoltare antreprenorială și a mediului de afaceri local.
- Testarea competențelor digitale trebuie să constituie condiție de angajare pentru funcționarii publici.
- Nevoia de dezvoltare de hub-uri educaționale în comunitățile locale, cu precădere în zonele defavorizate. Aceste hub-uri educaționale pot fi organizate în jurul bibliotecilor publice, a centrelor comunitare pentru educație permanentă, cu participarea școlilor, autorităților publice locale, mediului de afaceri și societății civile.
- Îmbunătățirea legislației privind formarea profesională a adulților pentru a crește flexibilitatea programelor de formare, pentru a permite sisteme modulare de dezvoltare de competențe și certificări parțiale/micro-certificări, precum și pentru a permite într-o mai mare măsură formarea online și blended learning.
- Integrarea bunelor practici dezvoltate de către mediul de afaceri, precum oferirea de acces gratuit la oportunități de învățare care să ajute persoanele în căutarea unui loc de muncă să își dezvolte competențele digitale (programul Global skills initiative al Microsoft), sprijin educațional pentru copiii din comunitățile dezavantajate (programul UiPath Foundation), programe gratuite de competențe digitale avansate (programele UiPath Academy), programe gratuite de dezvoltare a competențelor digitale pentru cetățeni.
Centrul Syene pentru Educație a dezvoltat în anul 2019 o propunere de politică publică privind integrarea tehnologiei în învățământ preuniversitar din România. Propunerea a fost fundamentată pe baza unui studiu privind Integrarea tehnologiei în sistemul educațional românesc. Propunerile Centrului Syene pentru Educație, dezvoltate în cadrul proiectului EDUPOL, au fost promovate la nivelul Administrației Prezidențiale și Ministerului Educației.
Mulțumim Asociației “Ține de Noi” și Fundației Hanns Seidel – România pentru sprijinul acordat în organizarea dezbaterii.